BIULETYN
INFORMACJI PUBLICZNEJ
DEKLARACJA
DOSTĘPNOŚCI
elektroniczna skrzynka podawcza
/MOPSRSL/skrytka
Poznaj nas
na FACEBOOK-u
Celem dodatku jest zrekompensowanie wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności. Zadania związane z przyjmowaniem wniosków i wypłatą dodatku osłonowego mieszkańcom określa ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 759) w związku z art. 12 ustawy z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła.
Program skierowany jest do osób, których przeciętny miesięczny dochód osiągnięty w 2022 roku w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty w gospodarstwie:
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego dodatek osłonowy będzie przyznany w wysokości różnicy między kwotą dodatku a kwotą o jaką kryterium zostało przekroczone (nie niższej jednak niż 20 zł).
Dodatek osłonowy jest pomocą jednorazową przysługującą za okres od 01 stycznia 2024 roku do 30 czerwca 2024 roku, a wypłacany jest w zależności od ilości osób
w gospodarstwie domowym:
* Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących następujące źródła ogrzewania: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego składa się w terminie od dnia 01 stycznia 2024 roku do 30 kwietnia 2024 roku.
Wnioski złożone po dniu 30 kwietnia 2024 roku zostaną pozostawione bez rozpoznania.
Wypłata dodatku osłonowego realizowana będzie jednorazowo w terminie do 30 czerwca 2024 roku.
Informacja o przyznaniu dodatku osłonowego jest przekazywana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o dodatek osłonowy. W przypadku nie wskazania
adresu poczty elektronicznej we wniosku, istnieje możliwości odebrania informacji o dodatku osłonowym w siedzibie tutejszego Ośrodka.
Kompleksowe informacje na temat wsparcia znajdują się również na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
WAŻNE: W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego za pomocą środków
komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Wskazówki: Jak podpisać dokument podpisem zaufanym.
WAŻNE: podpisany elektronicznie musi być zarówno list do MOPS (pismo ogólne) jak i załącznik do tego listu (wniosek o dodatek osłonowy).
Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/
Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap tutejszego Ośrodka możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl./web/gov/wyślij-pismo-ogolne.
Wzór wniosku o dodatek osłonowy - plik PDF, rozmiar 0.54 MB