BIULETYN
INFORMACJI PUBLICZNEJ
DEKLARACJA
DOSTĘPNOŚCI
elektroniczna skrzynka podawcza
/MOPSRSL/skrytka
Poznaj nas
na FACEBOOK-u
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej informuje, że przyjmuje wnioski o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe.
Refundacji podlega kwota odpowiadająca podatkowi VAT wynikająca z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
WAŻNE: O refundację można się ubiegać po otrzymaniu i opłaceniu faktury za dostarczone paliwo gazowe (nie dotyczy to faktur prognozowanych).
Przez paliwa gazowe rozumie się: gaz ziemny wysokometanowy lub zaazotowany, w tym skroplony gaz ziemny oraz propan-butan lub inne rodzaje gazu palnego, dostarczane za pomocą sieci gazowej, a także biogaz rolniczy, niezależnie od ich przeznaczenia (art. 3 pkt 3a ustawy Prawo Energetyczne).
Wnioskodawcą może być osoba, która faktycznie poniosła koszty wynikające z otrzymanej faktury za dostarczenie paliw gazowych (tj. osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT).
Do wniosku należy załączyć:
Refundacja przysługuje jeżeli gospodarstwo domowe wykorzystuje, jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego, urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, które zostały wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) do dnia 21 grudnia 2022 roku albo po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB (mowa o urządzeniu uruchomionym po raz pierwszy po tej dacie).
Świadczenie przysługuje po spełnieniu ustawowego kryterium dochodowego wynoszącego:
Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca.
Gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.
Weryfikacja dochodu:
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustala się na podstawie dochodów uzyskanych:
Wniosek należy złożyć nie później niż do dnia 30 września 2024 roku lub w terminie 30 dni od otrzymania i opłacenia faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT a także w przypadku, kiedy zmienił się skład gospodarstwa domowego.
Informacja o przyznaniu refundacji podatku VAT jest przekazywana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o refundację podatku VAT. W przypadku nie wskazania adresu poczty elektronicznej we, istnieje możliwości odebrania informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT w siedzibie tutejszego Ośrodka.
Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe zostanie wypłacona po otrzymaniu środków na ten cel z budżetu państwa.
Ulotka informacyjna dla wnioskodawcy - plik PDF, rozmiar 0.75 MB