BIULETYN
INFORMACJI PUBLICZNEJ
DEKLARACJA
DOSTĘPNOŚCI
elektroniczna skrzynka podawcza
/MOPSRSL/skrytka
Poznaj nas
na FACEBOOK-u
Wnioski o przyznanie świadczenia można składać:
• drogą elektroniczną od 1 lipca 2020 roku (za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz bankowości elektronicznej),
• drogą tradycyjną od 1 sierpnia 2020 roku (w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej lub listownie pocztą).
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe wypełnienie wniosku w części dotyczącej adresu siedziby szkoły, do której uczęszczać będzie dziecko w roku szkolnym 2020/2021.
Ostateczny termin złożenia wniosku na świadczenie z programu „Dobry start” upływa z dniem 30 listopada 2020 roku.
W związku z trwającym stanem zagrożenia epidemiologicznego spowodowanego szerzeniem się zakażeń koronawirusem SARS-Cov-2 i rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19, w trosce o zdrowie i życie klientów i pracowników MOPS uprzejmie prosimy, aby w miarę możliwości składać wnioski za pośrednictwem platformy elektronicznej.
Świadczenie w ramach programu „Dobry start” przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego jednorazowo w wysokości 300 zł na dziecko, według miejsca zamieszkania dziecka lub osoby uczącej się.
Świadczenie dobry start przysługuje:
- rodzicom,
- opiekunom faktycznym,
- opiekunom prawnym,
- rodzinom zastępczym,
- osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka,
- dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- osobom uczącym się.
Świadczenie dobry start przysługuje dziecku lub osobie uczącej się do ukończenia 20 roku życia lub do 24 roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry strat”.
Ww. świadczenie przysługuje także w przypadku:
- ukończenia 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba uczącą się kończy 20 rok życia,
- ukończenia 24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba uczącą się kończy 24 rok życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego oraz podejmujące naukę w szkole wyższej.
Wypłata przysługującego świadczenia nastąpi w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku, przy czym, w przypadku prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu br., ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia nastąpi nie później niż do dnia 30 września 2020 roku.
Informacje o przyznaniu świadczenia „Dobry Start” wysyłane są przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej z następującego maila: info@mops.rsl.pl.
Na wyżej wskazanego e -maila, wysłanego przez MOPS, nie należy odpowiadać.
Odpowiednie druki o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” dostępne będą po 20 lipca 2020 roku:
- w siedzibach pracowników socjalnych w godzinach pracy sekcji,
- w MOPS Ruda Śląska ul. Markowej 20 (pok. nr 5),
- na stronie internetowej Ośrodka,
- w Biuletynie Informacji Publicznej www.biuletyn.abip.pl/mops_r_sl (otwiera się w nowym oknie).